Traži ponudu
Vizija BiH -

Šta tražiti u računovodstvenom servisu – top 5 kriterijuma za firme

Ako ste u potrazi za računovodstvenim partnerom za svoju firmu, vjerovatno ste već pretraživali pojmove poput računovodstveni servis BiH ili izbor agencije Sarajevo. No, mnoštvo rezultata na internetu ne olakšava izbor, ključno je znati koje kriterijume treba uzeti u obzir prilikom odlučivanja. U nastavku donosimo top 5 kriterijuma na koje BiH kompanije trebaju obratiti pažnju pri odabiru računovodstvenog servisa.

1. Stručnost tima i iskustvo u industriji

Kvalifikacije i iskustvo računovodstvenog tima trebaju biti na vrhu vaših kriterijuma. Provjerite da li agencija zapošljava ovlaštene računovođe (licencirane u BiH) i koliko dugo su prisutni na tržištu. Iskustvo sa klijentima slične djelatnosti posebno je vrijedno, računovodstvo građevinske firme nije isto što i računovodstvo IT startup-a ili trgovine. Zato pitajte imaju li iskustva baš u vašoj branši i mogu li navesti reference zadovoljnih klijenata. Agencija koja već vodi nekoliko firmi sličnih vašoj zna na šta treba obratiti pažnju i neće “učiti na vama”. Takođe, ozbiljne firme neće se libiti da vas spoje sa nekim od svojih postojećih klijenata radi preporuke, što može dodatno potvrditi njihov kredibilitet.

2. Lokalno znanje i prisustvo

Posebno za poslovanje u BiH, bitno je da računovodstveni servis dobro poznaje lokalne propise i ima kancelarije ili tim na terenu. Ako poslujete u Sarajevu, agencija koja ima ured u Sarajevu razumijeće specifičnosti kantonalnih i federalnih propisa i moći će pružiti bržu podršku. Slično važi i za Banju Luku i druge gradove, lokalno prisustvo znači da računovođe poznaju institucije, procese i kulturu sredine u kojoj radite. Naravno, zahvaljujući modernoj tehnologiji možete sarađivati i s udaljenom agencijom, ali razmislite o praktičnim aspektima: blizina često znači lakšu komunikaciju i mogućnost da se računovođa pojavi lično kad zatreba. Prednosti rada s lokalnim računovodstvenim timom su brojne, od boljeg razumijevanja propisa do izravnije komunikacije, o čemu smo detaljno pisali u posebnom članku Prednosti rada s lokalnim računovodstvenim timom.

3. Komunikacija i podrška klijentima

Način na koji računovodstveni servis komunicira s vama i podržava vas u svakodnevnom poslovanju od presudnog je značaja. Obratite pažnju da li su ljubazni, strpljivi i sposobni jednostavno objasniti finansijske izvještaje i propise. Brzina odgovora takođe mnogo govori, ako na upite odgovaraju tek nakon nekoliko dana, to nije dobar znak. Idealno, imaćete posvećenu osobu ili mali tim koji će voditi vaše knjige, pa je važno upoznati ko će konkretno raditi s vama.

Već tokom inicijalnih razgovora tražite da upoznate računovođu koji bi bio zadužen za vaš račun i postavite nekoliko pitanja: Kako izgledaju izvještaji koje pripremaju? Hoće li vas neko zastupati u slučaju poreske kontrole? Kroz takav razgovor procijenićete njihovu profesionalnost i posvećenost. Dobar računovodstveni servis ponašaće se kao partner, pravovremeno će vas upozoravati na bitne rokove, proaktivno davati savjete za optimizaciju troškova i biti uz vas i u izazovnim situacijama.

4. Tehnologija i moderni alati

Savremeno računovodstvo nezamislivo je bez upotrebe odgovarajuće tehnologije. Raspitajte se koji softver agencija koristi i da li klijentima omogućava digitalni uvid u poslovanje. Kvalitetan servis ponudiće vam opcije poput online portala ili redovnih elektronskih izvještaja, kako biste u svakom trenutku mogli pratiti finansije svoje firme. Digitalna razmjena dokumentacije (skenirani računi, elektronske knjižne isprave) danas je standard koji štedi vrijeme i minimizira greške. Ako potencijalna agencija i dalje insistira na papirnim dokumentima za svaku sitnicu ili ne koristi moderne računovodstvene programe, to može biti znak da zaostaje za vremenom. Efikasnost i transparentnost koje donosi tehnologija značajno olakšavaju saradnju između firme i računovodstvenog servisa, zato birajte partnera koji ide u korak s trendovima.

5. Transparentnost cijena i uslova saradnje

Na kraju, ali ne i najmanje važno, jasno definisana cijena usluge i uslovi saradnje su ključni. Već na početku tražite detaljnu ponudu ili cjenovnik: šta tačno uključuje mjesečna naknada, a šta se dodatno naplaćuje? Ozbiljna agencija otvoreno će vam reći svoje cijene računovodstvenih usluga i neće imati skrivenih troškova.

Pazite se ponuda koje zvuče predobro da bi bile istinite, preniske cijene mogu značiti da će kvalitet trpjeti ili da ćete kasnije biti iznenađeni dodatnim računima. Takođe, raspitajte se o ugovoru: da li se saradnja veže ugovorom na određeni period, kakav je otkazni rok i postoje li penali za raskid. Sve ove informacije treba da su transparentne. Kvalitetan računovodstveni servis želi dugoročnu saradnju zasnovanu na povjerenju, stoga će se truditi da vi kao klijent tačno znate šta dobijate za svoj novac.

Prilikom izbora računovodstvenog servisa, uvijek imajte na umu ovih pet kriterijuma. Naravno, dobra praksa je i da porazgovarate sa više kandidata, postavite im dodatna pitanja i uporedite utiske. Takođe, kada suzite izbor, preporučujemo da iskoristite dodatne smjernice koje vam mogu pomoći da donesete sigurnu odluku. Dobar početak je naš članak Računovodstveni servisi u Sarajevu i Banjoj Luci – pregled i preporuke, gdje možete vidjeti kako izgledaju praktični primjeri procjene lokalnih servisa i na šta konkretno obratiti pažnju prilikom finalnog odabira.

Na kraju, odluka se svodi na povjerenje i osjećaj sigurnosti. Kada pronađete servis koji ispunjava sve ove uslove, moći ćete bezbrižno da mu povjerite finansije svoje firme i fokusirate se na rast poslovanja. Ukoliko ste u potrazi za provjerenim računovodstvenim partnerom, Vizija Računovodstvo je tu za vas, sa višegodišnjim iskustvom i lokalnim timom koji razumije vaše potrebe. Slobodno nam se obratite putem naše stranice Vizija Računovodstvo i saznajte kako možemo doprinijeti finansijskom zdravlju vašeg biznisa.